От Камарата на автомобилните превозвачи в България искат да бъдат преразгледани увеличените тол такси.
"Виждаме трикратно увеличение на таксите, които плащат превозвачите, защото е въведена в обхвата на тол системата цялата второкласна пътна мрежа. Най-потърпевши в случая са българските граждани и превозвачите, които возят стоки в България на ежедневна база, защото те най-много използват второкласната пътна мрежа. Най-малко натоварени са тези, които транзитират през страната. Има някои транзитни коридори, които са втори клас пътища. Тези второкласни пътища трябва да останат в обхвата на тол системата, но всички останали трябва да отпаднат", заяви членът на управителния съвет на Камарата на автомобилните превозвачи Димитър Димитров в студиото на "България сутрин".
"Нямаме против да се регистрират повече постъпления, ако вкараме и третокласните пътища, и улиците по градовете, ще виждаме още повече средства. Въпросът е начинът, по който тези средства се генерират. Това не е работа на регионалното министерство. 20% от акциза трябва да отива за поддръжка и строителство на пътища. Останалите пари е логично да дойдат от винетки и от тол такси. Тук беше ролята на Министерството да каже по какъв начин да се събират тези тол такси, как да се обхване транзитният трафик, как да се събират тези такси, че да бъде дадено преимущество на българския бизнес. Работата на транспортно министерство е да каже каква ще бъде разликата между автобусите и камионите. Другата голяма глупост, която направи регионалното министерство, е да намали разликата между най-високо екологичните и най-ниско екологичните превозни средства, т.е. ние в момента не биваме стимулирани да купуваме нови превозни средства, които са по-екологични", твърди Димитров пред Bulgaria ON AIR.
Той смята, че нямаме алтернативни пътища и точно затова е верен другият механизъм - отстъпки за изминато определено разстояние. Тежкотоварните автомобили, които превозват стоки от Турция за Западна Европа, няма да могат да се възползват от тези отстъпки, защото няма да изминат необходимия брой километри, обаче автомобилите, които всеки ден превозват и обслужват складовете на големите хранителни вериги или основните продукти, пратките, те ще могат да навъртят съответните километри. Това са услуги, които се заплащат от българските граждани, които няма да бъдат натоварени по този начин."Очакваме да бъдат въведени отстъпките и да бъде извадена голяма част от второкласната пътна мрежа, като там, където има възможност за заобикаляне на тол, се забрани транзитният трафик да преминава от там", посочи гостът.
Гледайте целия разговор във видеото.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК
преди 2 години